Roadtrip goes on!

July 23rd, 2014 Posted in Australië

20 juli

Na een heerlijk (luxe) ontbijt bij het strandtentje behorend bij de camping zijn we op weg gegaan naar het alom bekende Surfers Paradise ook wel het Loret del Mar van Australië genoemd. Een gekkenhuis was het er; druk, commercieel en veel, heel veel hoogbouw. Niet aan ons besteed. We zijn hier dan ook niet lang geweest. Even over het strand gelopen, een bakje koffie bij de Starbucks halen en weer gaan!

Aan het eind van de middag reden we Brisbane binnen. Omdat er nauwelijks campings in Brisbane zijn, nog snel een hotelletje geregeld.
Het hotel lag op een prima locatie, vlakbij de South Bank Parklands. Hier hebben we heerlijk rondgeslenterd, genoten van een lekker drankje met zicht op een prachtige zonsondergang en een geweldig uitzicht op de Skyline van Brisbane. Op dit moment hebben ze de Good Food Month in Brisbane en vanavond was er een Night Noodle Market. Allerlei leuke eetstalletjes in een mooi, modern Aziatisch decor. Een hele leuke sfeer! Hier hebben we ons avondeten dan ook gehaald. We hebben de dag afgesloten met een ritje in The Wheel of Brisbane, een reuzenrad van 60 meter hoog dat een goed uitzicht geeft over de stad.

21 juli

Vanochtend hebben we nog even ontbeten in Brisbane, maar daarna zijn we vrij snel richting Noosa gereden. Rond 1 uur kwamen we aan in dit super leuke plaatsje. Noosa ligt aan zee en aan de Noosa River. Een groen landschap met ontelbaar veel palmbomen. Het is er een een oase van rust.
De eerste camping die we aandeden zat vol, maar de tweede was raak. Er waren nog twee plekjes over waarvan wij één in mochten innemen.
We hebben ons rustig geïnstalleerd en een nieuwe ervaring opgedaan: een waslijn spannen tussen twee mooie palmen om de was aan op te hangen. Was ophangen wordt zo ineens leuk, haha!
In de loop van de middag hebben we nog een mooie wandeling gemaakt in Noosa NP. Op de weg terug, kwamen we we (weer) meerdere dobberende dolfijnen tegen. Dit blijft magisch!

22 juli

Het weer wordt hoe verder we naar het noorden trekken steeds aangenamer en daar genieten we volop van. ‘s Ochtends kan direct de korte broek aan en schijnt de zon in al volle kracht.

Rond half twee zijn we vandaag aangekomen in Hervey Bay. We hebben getwijfeld om nog een nacht in het leuke Noosa te verblijven, maar omdat we voldoende tijd in Cairns en omgeving over willen houden, toch maar besloten om verder te rijden. Eerst even wat boodschappen gedaan en vervolgens naar de camping gereden. Ook hier weer één van de laatste plekjes ingenomen. Vanmiddag hebben we wat gerelaxt en de tour naar Fraser Island geregeld. Gisteravond hebben we nog een Whale Watching Tour geboekt. Deze staat morgen op de planning!

23 juli

(Van dichtbij) Whales whatchen is wat we vandaag hoopten te doen. Bij Freedom Whale Watchting hadden we eerder deze week een tour geboekt. En dat spotten, dat is gelukt! Van verre en dichtbij. Wat een dag! We hebben tientallen walvissen gezien: dobberend, springend, water spuitend, klappend met hun staart op het water. Het is bijna niet in woorden te omschrijven hoe bijzonder dit is. Elke walvis die je spot blijft fascineren en steeds is het weer afwachten wat ze zullen gaan doen. Tussen het schouwspel door waren er heerlijke zelfgemaakte tussendoortjes en een lunch. Het was een dag om niet snel te vergeten.

1. 5 Responses to “Roadtrip goes on!”

2. By Martin en Fennie on Jul 23, 2014

Hé Moppies. Weer een mooi verslag en mooie foto’s. Gelukkig wordt het daar ook warmer, zodat de lange broek niet meer aan hoeft. Ook een hele mooie foto op Facebook van de walvis. Nice. Nog veel plezier en we zeggen het steeds weer GENIETEN.
    Liefs pap en mam.

3. By Mirja on Jul 25, 2014

Laura, wat geweldig allemaal!

4. By Roelf en Frouke on Jul 25, 2014

Hoi Mark en Laura. Het is dus volop genieten, wat we met onze ervaringen al wel hadden verwacht. Weer mooie foto’s gemaakt. We blijven benieuwt naar de verdere belevenissen.

5. By Harry on Jul 27, 2014

Hey L&M,

Super reisverslag, ik heb er erg van genoten. Walvissen spotten moet wel een hele bijzondere ervaring zijn geweest.
    Genietttttttttt van jullie 2 daagse boottocht. Gr Uut M-dam Pap B

6. By Angela on Jul 28, 2014

Hoi Laura en Mark,

Wat leuk om jullie verhalen weer te lezen en de foto’s zijn ook weer fantastisch! Ben wel een beetje jaloers hoor ;-)
    Hier gaat alles goed! Nog een dikke week en dan gaan wij ook heerlijk twee weekjes weg. Heel veel plezier en geniet ervan!