Coffs & Byron.

July 19th, 2014 Posted in Australië

17 juli

Coffs Harbour staat onder andere bekend om zijn bananen en daarbij horende bananen plantages. We hebben vandaag een bezoekje gebracht aan ‘The Big Banana’ waar we een kijkje achter de schermen hebben genomen. Na een informatief gedeelte mochten we een kijkje nemen op een deel van de plantage en de bananen proeven.

Na ons bananenavontuur zijn we met onze sexy Jucy (tekst op de camper: ‘Don’t you wish your camper was hot like me?!) naar Dorrigo NP gereden. Hier hadden we, door een skywalk, een prachtige uitzicht over het park en omdat het een heldere dag was konden we de oceaan zelf zien liggen. Vervolgens een 2 uur durende wandeling door het regenwoud gemaakt. De groene omgeving, de natuurlijke geluiden, watervallen en rust maakten het een heerlijke wandeling.

18 juli

Vandaag weer een behoorlijke rit voor de boeg met als bestemming Byron Bay. Rond 2 uur waren we op de camping. Nadat we onze camper geïnstalleerd hadden, hebben we onze lunch op het strand opgegeten. Wat een strand hebben ze hier! Alleen is het hier helaas nog te koud voor om er echt van te kunnen genieten. In de loop van de middag hebben we nog lange wandeling (de Cape Byron Walking Track) langs het strand gemaakt en naar de zonsondergang gekeken. Bij een rood gloeiende hemel kwamen er ineens 2 dolfijnen voorbij dobberen. Dat moment, prachtig!

19 juli

Tijd om terug te gaan naar het hippie tijdperk door een bezoekje aan het alternatieve Nimbin. Een laidback plaatsje waar ze ons bij elke stap marihuana of spacecookies probeerden te verkopen. Groots in de reisboeken, maar in werkelijkheid niet meer dan een klein straatje met passende winkeltjes en cafeetjes.

Later deze dag bij het ‘Tucki Tucki Nature Reserve’ in het wild levende koala’s geprobeerd te spotten, maar de lieve beestjes wisten zich goed te verstoppen. Missie niet geslaagd.

Aan het eind van de middag hebben we onze handdoeken bij de ‘Pat Morton Lookout’ in het gras gelegd. In het late middagzonnetje genieten van de relaxte sfeer, een hapje, drankje, vele surfers die hun kunsten vertonen en als klap op de vuurpijl: walvissen!!! Onze dag kan niet meer stuk.

1. 4 Responses to “Coffs & Byron.”

2. By Roelf en Frouke on Jul 19, 2014

Hoi Mark en Laura,

Weer een mooi verhaal en mooie foto’s. Jullie hebben geluk gehad dat jullie walvissen hebben gezien. Veel plezier verder op jullie tocht.

3. By ina on Jul 20, 2014

hoi laura en mark,
    super gaaf klinkt het allemaal. En met zulke wandelingen hoef je toch ook niet te hardlopen?
    En rustig aan genieten van the wild life. Echt geweldig om die machtige zeedieren aan de kust te zien. En die dolfijnen, wat een rust.
    In Gieten, Drenthe heb ik wel koala’s gezien. Ja echt waar. Misschien komt die knuffel voor Mark nog wel.
    Veel plezier nog. See you…

4. By Harry on Jul 21, 2014

Hallo Laura en Mark,

Inderdaad mooi reisverslag metleuke foto’s
    Sinds Ibiza hebben jullie blijkbaar iets met hippie’s. Dus dat wordt bananenboompjes plaatsen in Veendam. Geniet van jullie verder reis en avonturen.
    Groetjes Pap B

5. By Martin en Fennie on Jul 21, 2014

Hé Moppies. Weer genoten van jullie verhaaltjes en de foto’s. Nice! Hier (21 juli) is het regenachtig. Henk en Marianne zijn ook aangekomen. M viert haar verjaardag morgen. Met ons gaat het ook goed. Veel plezier nog.