De laatste dagen Down Under.

August 7th, 2014 Posted in Australië | 3 Comments »

5 augustus

Spiekend door het campergordijntje zagen we vanochtend het zonnetje zachtjes schijnen. Dat deed ons besluiten om de boot te nemen naar één van de nabij gelegen eilanden, Green Island. Na een overtocht van 45 minuten met een catamaran kwamen we aan in het aan ons beloofde ‘(snorkel)paradijs’. Bij ons bootticket zat snorkelhuur of een tochtje met een glassbottomboat inbegrepen. We kozen voor het laatste aangezien we zelf snorkelgear bij ons hebben. We konden meteen met de glassbottomboat op pad en hier zagen we meteen al dat de conditie van het rif hier schrijnend is. De diversiteit aan vissen was redelijk.
Op het eiland aangekomen hadden we het gevoel ons in de Chinees/Japanse versie van de Efteling te bevinden. Een invasie van Chinezen/Japanners in een pretpark omgeving. Ai, een missertje. Maar goed, met ons hoofd onder water merk je hier weinig van dus op naar het strand en hopla, de zee in. Wat vandaag nu de beste plek was, met ons hoofd onder of boven het water, tja, het is maar waar je van houdt; een Aziatisch pretpark of een afstervend Great Barrier Reef met vrijwel geen onderwaterleven. Maarrrr, wél een schildpad gezien en dat is positief!
Eenmaal weer terug in Cairns hebben we ingecheckt bij ons hotel. De inhoud van de camper hebben we in vuilniszakken gestopt en op onze kamer een plekje gegeven in onze backpacks.
Na een heerlijke douche, hebben we een hapje gegeten in bij een Italiaan aan de esplanade. Door mijn goed gevulde zeevruchten pasta hebben we toch nog heel wat onderwater’leven’ gezien vandaag.

6 augustus

Vandaag hebben we afscheid moeten nemen van ons reismaatje Jucy. Na dit gedaan te hebben, hebben nog wat tijd doorgebracht en een shoppingmall. Vanwege onze volle tassen, was er geen sprake van echt shoppen en hebben we de tijd gevuld met ontbijten, koffie drinken, lunchen en een fijne massage.
In de loop van de middag was het tijd om ons richting het vliegveld te begeven voor onze vlucht naar Sydney. De terugreis is begonnen. Maar, morgen nog een mooie dag in Sydney waar ons vliegtuig pas om 21.00 vertrekt richting huis.
Onze laatste avond in Sydney hebben we afgesloten met een lekkere cocktail bij The Grasshopper.

7 augustus

Met een beker koffie in de hand zijn we vanochtend door het centrum naar Circular Quay gewandeld, de opstapplaats voor de ferry naar Manly. Vanaf de boot hebben we een super uitzicht op de skyline van Sydney, inclusief Operahouse en Harbourbridge. Op de Harbour Bridge en in de rest van de stad hangen de vlaggen halfstok. Vandaag is de dag van nationale rouw i.v.m. de ramp rondom vlucht MH17.
In Manly hebben we een poosje rondgeslenterd en lekker geluncht. Rond 3-en hebben we de ferry terug genomen en in Sydney en op het terras genoten van de stad en de zon. Wat een heerlijke ‘winterdag’ vandaag!
Om 6 uur zijn we bepakt en bezakt met de trein naar de luchthaven gegaan. Een maand Australië, het zit er op. Het was een prachtige reis. De mooie herinneringen nemen we mee terug naar huis.

1. 3 Responses to “De laatste dagen Down Under.”

2. By Martin en Fennie on Aug 7, 2014

He Moppies. Weer een mooi verslag en dito foto’s. Vanaf Ihringen waar de zon nu wat meer doorkomt een goede reis terug. Zijn benieuwd naar de andere foto’s.

3. By harry on Aug 8, 2014

Hallo kids, Vandaag om 13:12 uur is vlucht EK147 veilig geland op Schiphol en met alleen nog een autoritje naar Veendam zit jullie vakantie naar down onder erop. Ik heb tijdens de rit genoten van jullie verhalen en thuis van wat filmpjes met beelden van een geweldig mooie onderwaterwereld. Welcome Home Paps B

4. By Roelf en Frouke on Aug 9, 2014

Hoi Mark en Laura,

Wat gaat zo’n maand toch snel voorbij. Jullie hebben er wel een hele mooie maand van gemaakt en ontzettend veel gedaan en gezien. Bedankt voor de leuke verslagen en de foto’s, die bij ons ook mooie herinneringen naar boven brachten.
    Welkom thuis.

Groeten,

Roelf en Frouke

Up to the north.

August 4th, 2014 Posted in Australië | 5 Comments »

31 juli

Vanuit Rollingstone zijn we vandaag door vele suikerrietplantages en een ongerepte kustlijn (verlaten stranden grenzend aan het regenwoud, ala Expeditie Robinson) naar Port Douglas gereden. Rond 3-en kwamen we aan op de campsite. Druk dat het er was! We waren de zoveelste in een rij wachtenden. Gelukkig was er voor aankomende nacht nog een plekje voor ons vrij. Wel een plaats zonder electriciteit, maar de plek is prachtig. Morgen en overmorgen verkassen we naar een plaats met stroom.
We hebben vanmiddag het één en ander geregeld voor de aankomende dagen; 3 duiken, het canopysurfen in Daintree NP, een tocht met de Kurunda Railway (één van ‘s werelds mooiste treinreizen) en skyrail.

1 augustus

Om kwart voor 8 stond er een busje bij de receptie op ons te wachten om ons naar de boot te brengen, de Calypso (van Jaques Cousteau) Samen met onze aardige divemaster Marty en 5 andere mensen hebben we op 3 plaatsen op het Agincourtrif (outerreef) duiken gemaakt. We zijn het niet verleerd. Al snel waren we ontspannen en konden we genieten van het koraal en de vissen. We hebben een grote diversiteit aan onderwaterleven gezien, waaronder 2 Grijze Rifhaaien, een gigantische kabeljauw, een pijlstaartrog, vele Clownsvisjes (nemo), Maskerwimpelvissen, Papegaaivissen, etc, etc. De dag is voorbij gevolgen!
Een beetje loom van het duiken hebben we vanavond hapjes en drankjes gedaan bij Watergate in Port Douglas.

2 augustus

‘Where rainforest meets the reef’. Het gaat hier over Daintree NP/Cape Tribulation. We gaan het vandaag zien. In een klein uurtje rijden we naar het park waar we met een veerpont de rivier (inclusief krokodillen) oversteken. Eerst gaan we Canopysurfen (ziplinen). Via verschillende platforms crossen we, Indiana Jones en Barbie (op elke helm staat een naam), door het tropisch regenwoud. Op deze manier beleven we het regenwoud op een hele andere, leuke manier.
Na de lunch maken we verschillende wandelingen door het regenwoud. We zien onder andere een leguaan, een slang, een wild zwijn en twee moeilijk te spotten Cassowaries. De Cassowaries zijn gigantisch grote vogels (1.5 meter) en niet geheel ongevaarlijk. Er leven nog maar zo’n 1200 van.
Na een ijsje, gemaakt van in het regenwoud groeiend fruit, zijn we teruggekeerd naar de camping.

3 augustus

Kedekedeng, kedekedeng, oeoeee! Vandaag zijn de trein en kabelbaan onze vervoersmiddelen. Vanaf Freshwater Railwaystation (een sfeervol, klein stationnetje) rijden we in 1.5 uur met de Kurunda Scenic Railway naar het bergdorpje Kurunda. De treinrit is, ondanks de wisselvallige dag, erg mooi. We rijden via tunnels en bruggen door het regenwoud met soms mooie uitzichten op de lager gelegen gebieden, de oceaan en watervallen.
In Kurunda eten we een hapje en lopen we wat rond om in de loop van de middag de Skyrail van 7.5 km terug te nemen naar beneden. Met de Skyrail vliegen we letterlijk over het bladerdak van het regenwoud. Onderweg stappen we nog een aantal keren uit om een kijkje te nemen bij een aantal viewpoints. Aan het einde van de middag is het tijd om naar Cairns te rijden. Onze laatste bestemming voor we terug vliegen naar Sydney en vervolgens Amsterdam.

4 augustus

Regen, het woord dat vandaag centraal stond. Onbegrijpelijk in een gebied met tropisch regenwoud… We wilden er vandaag een ontspannen stranddag van maken, maar dat zat er niet in. Daarom zijn we met de camper de binnenlanden ingegaan. Helaas deed alles nogal triest aan door het slechte weer en omdat er nog niet genoeg water uit de lucht kwam vallen, hebben we onder andere het Waterfall Circuit gereden. Ongetwijfeld prachtig met mooi weer, maar het kwam nu niet helemaal tot zijn recht. Aan het het einde van de middag, op weg naar de camping, klaarde het wat op. Zal de zon zich morgen weer laten zien?!

1. 5 Responses to “Up to the north.”

2. By harry on Aug 4, 2014

Hey Kids,

En weer heb ik genoten van jullie mooie reisverslag en belevenissen. Ook hier regende in het begin van de morgen. Nog een paar dagen genieten van een geweldig Land en dan ………………… op Schiphol.

Groetjes en liefs pap B

3. By Martin en Fennie on Aug 4, 2014

Hé Moppies.
    Weer een prachtig verslag en mooie foto’s. Jammer van de regen. Geniet nog van de laatste dagen en dan tot zondag in Duitendam. Alvast een goede vlucht en we horen wel wanneer jullie op Schiphol staan.

4. By Hielke en Ellen on Aug 5, 2014

Hey Indiana Jones en Barbie ;) ,

Zo te lezen beleven jullie een prachtig avontuur in Australie! We kunnen niet wachten tot we alle verhalen in het echt horen. Wat geweldig dat jullie zelfs vanuit het vliegtuig boven Frasier Island walvissen hebben gespot.
    Geniet nog lekker van Down Under de komende dagen.

Liefs Hielke en Ellen

5. By Jeroen on Aug 6, 2014

Hey,

Prachtige foto’s! Geniet er nog even van, tot gauw!

Groet,
    Jeroen

6. By Roelf en Frouke on Aug 6, 2014

We hebben weer genoten van jullie reisverslag en de mooie foto’s.
    We wensen jullie een goede vlucht.

Groeten,

Roelf en Frouke

Last week…

July 30th, 2014 Posted in Australië | 9 Comments »

24 juli

Vanochtend vroeg (7.15 uur) werden we opgepikt voor onze Fraser Island trip.
In een dag hebben we de highlights van dit grootste zandeiland ter wereld verkend. Omdat alle wegen op het eiland zandwegen zijn en we geen 4×4 hebben, waren we aangewezen op een tour. Met een terreinbus hebben we over het 75-Mile Beach gecrost. Hier kregen we de mogelijkheid om een scenic flight te maken. Hier twijfelden we geen moment over, doen! In een cessna hebben we het mooie Fraser vanboven bekeken. Geweldig om het eiland vanuit een ander perspectief te mogen zien. We werden als toetje nog getrakteerd op een schouwspel van meerdere actieve walvissen. We voelden ons geluksvogels! Opstijgen en landen op het strand was daarnaast ook nog eens een ervaring opzich.
Tijdens de rit over het strand hebben we de SS Maheno (scheepswrak) en The Pinnacles (zandsteenformaties) aangedaan.
Bij Eli Creek werden we verwelkomd door een Dingo. Deze beek bestaat uit kraakhelder water waar we een verfrissende wandeling door hebben gemaakt.
Na de lunch was het tijd op onze bumpy ride voort te zetten richting Lake McKenzie; Frasers schitterende, kristalheldere zoetwater meer. We hebben door het water geslenterd en gerelaxt op het hagelwitte ‘strand’. Door de betoverde omgeving, bijna de tijd vergeten…
Onze laatste stop was in het regenwoud. Hier hebben we de Wangcoolba Creek Boardwalk gelopen. Regenwoud zoals op de plaatjes. Tijdens onze wandeling zijn we nog een Python en een Echidna (lijkt op een egel) tegengekomen.
Weer een prachtige dag in Aussieland.

25 juli

Airlie Beach is onze volgende uitvalsbasis. Hiervoor moeten we een 900 km asfalt achter ons laten. De aankomende twee dagen staan daarom in het teken van reizen. De wegen zijn hier niet in een zodanige conditie zoals we dat in Nederland kennen, de maximum snelheid ligt lager (er zijn hier veel verkeerscontroles) en er zijn veel wegwerkzaamheden waardoor je niet echt lekker door kunt rijden en je relatief veel tijd kwijt bent aan het reizen. Maar, we maken er ook nu het beste van.

Vandaag hebben we behoorlijk wat kilometers kunnen maken, 730 maar liefst. We zijn om 7 uur aangekomen in Mackay. Morgen de laatste kilometers naar Airlie Beach afleggen.

26 juli

Rond half 11 waren we vandaag al in Airlie. Op campsite Island Getaway hadden ze nog plek voor ons en ook konden ze onze Whitesundays trip regelen. Ideaal! Na wat onderzoek hebben we gekozen voor een 2 dagen / 2 nachten tour met Silent Night. Een zeilboot voor maximaal 12 personen. We vertrekken maandag en komen woensdag terug. Cool!
De middag hebben we doorgebracht in Airlie Beach. Dit is een leuk plaatsje aan zee met gezellige restaurantjes in winkeltjes.

27 juli

Vandaag een verplichte rustdag omdat de Silent Night niet op zondag vertrekt. Geen straf. We hebben een aantal wasjes gedaan, uitgebreid geluncht en gesupt (stand up paddeling). Wat hebben wij gelachen…! Het lijkt een stuk makkelijker dan het daadwerkelijk is. Maar het is onwijs leuk om te doen! Na het suppen hebben we nog even lekker bij de lagoon gelegen. Veel plaatsen hebben een lagoon zodat je ongestoord kunt zwemmen zonder last te hebben van allerlei vervelende zeedieren waaronder de giftige Box Jellyfish.

28, 29, 30 juli

Vanochtend hebben we onze spullen gepakt voor onze tocht door de Whitesundays. Na nog een heerlijke lunch in Airlie, vertrok om 2 uur onze boot met Liam en Tayler als crew.
Onze hut was de ‘honeymoonsuite’ voor in de boot. Een bruidssuite zouden we het niet willen noemen, maar het was een prima slaapplek voor de aankomende twee nachten en de beste hut, dus vandaar de honeymoonsuite, denken we.
We hebben 2 dagen lang genoten van het zeilen (wat er soms behoorlijk serieus en heftig aan toe kan gaan), het snorkelen (nog nooit eerder hebben zulk mooi koraal gezien en de vissen waren eveneens prachtig), de zonsondergangen & sterrenhemelen, de gezelligheid aan boord en de mooie omgeving, met als hoogte punt een hele middag vertoeven op Whitehavenbeach. De plaatjes hebben niets teveel beloofd. Het is een waar bountyparadijs; het zand witter dan wit en daarbij de zee in verschillende turquoise tinten.
Voldaan hebben we woensdagochtend afscheid genomen van de crew en onze leuke groep. Rond 11 uur waren we terug op de camping. Hier snel een verfrissende douche genomen, want dit zat er de afgelopen dagen op de boot niet in… Herboren hebben we nog lekker en voor de laatste keer in Airlie Beach geluncht om daarna koers te zetten richting Rollingstone. Hier zijn we om 19.30 uur gearriveerd. Morgen nog een rit van 350 km naar Port Douglas. Vanaf dan geen lange reisdagen meer, maar enkel korte ritjes.

1. 9 Responses to “Last week…”

2. By harry on Jul 30, 2014

Hallo lieve kinderen,

Wij hebben bij de vader van Laura naar jullie prachtige reisverslag en foto’s gekeken.

Opa en Oma zijn zeer onder de indruk van jullie belevenissen.

Groetjes en tot gauw.

Opa en Oma Smit

3. By Martin en Fennie on Jul 30, 2014

Hé Moppies.
    Weer een heel verhaal van jullie fantastische belevenissen in Down Under. En de foto’s zijn weer prachtig. Zo’n vlucht met een cesna boven het eiland is idd een hele belevenis. Nu nog een weekje rustig aan. Wij vermaken ons hier ook best.

4. By Martin en Fennie on Jul 30, 2014

Ps. Het lijkt wel zomer. Korte broekenweer. Best uit te houden zeker.
    Liefs pap.

5. By Ingeborg on Jul 30, 2014

Wat een prachtige foto’s en leuke verhalen! Zo te lezen genieten jullie volop! En wij genieten heerlijk mee!! Veel plezier nog. Liefs Ingeborg

6. By harry on Jul 30, 2014

Hoi kids,

Vanmiddag tijdens het schilderen bezoek van O en O, dus een kleine onderbreking van de activiteiten. Ze wilden graag jullie site zien en hebben zelfs iets op jullie site gezet. Wat een belevenissen, het paradijs is er niks bij. Ter Land, ter zee en in de lucht, jullie doen het allemaal. Enjoy Gr. xx Paps B

7. By Roelf en Frouke on Jul 31, 2014

Hoi Mark en Laura,

Jullie vermaken je uitstekend: een prachtige vlucht boven het eiland, zeilen en snorkelen, enz. Ook het weer is fantastisch. Op Facebook lazen we dat jullie ook naar Daintree Forrest gaan. Je kunt daar ook een tocht tussen de toppen van de bomen maken met Piggi, de ranger. Gaan jullie vanuit Port Douglas ook nog naar het Greet Barriefr rif?

8. By ina on Aug 1, 2014

SUPER klinkt het allemaal.

9. By Jeroen on Aug 2, 2014

‘t Ziet er geweldig uit! Ik ben benieuwd naar de verhalen. Veel plezier nog. Groet, Jeroen

10. By Reint on Aug 3, 2014

Het was mooi om even “mee” te reizen; bedankt voor jullie verslag en foto’s. Wat een schitterende reis hebben jullie gemaakt.Een goede terugreis gewenst en tot ziens.

Roadtrip goes on!

July 23rd, 2014 Posted in Australië | 5 Comments »

20 juli

Na een heerlijk (luxe) ontbijt bij het strandtentje behorend bij de camping zijn we op weg gegaan naar het alom bekende Surfers Paradise ook wel het Loret del Mar van Australië genoemd. Een gekkenhuis was het er; druk, commercieel en veel, heel veel hoogbouw. Niet aan ons besteed. We zijn hier dan ook niet lang geweest. Even over het strand gelopen, een bakje koffie bij de Starbucks halen en weer gaan!

Aan het eind van de middag reden we Brisbane binnen. Omdat er nauwelijks campings in Brisbane zijn, nog snel een hotelletje geregeld.
Het hotel lag op een prima locatie, vlakbij de South Bank Parklands. Hier hebben we heerlijk rondgeslenterd, genoten van een lekker drankje met zicht op een prachtige zonsondergang en een geweldig uitzicht op de Skyline van Brisbane. Op dit moment hebben ze de Good Food Month in Brisbane en vanavond was er een Night Noodle Market. Allerlei leuke eetstalletjes in een mooi, modern Aziatisch decor. Een hele leuke sfeer! Hier hebben we ons avondeten dan ook gehaald. We hebben de dag afgesloten met een ritje in The Wheel of Brisbane, een reuzenrad van 60 meter hoog dat een goed uitzicht geeft over de stad.

21 juli

Vanochtend hebben we nog even ontbeten in Brisbane, maar daarna zijn we vrij snel richting Noosa gereden. Rond 1 uur kwamen we aan in dit super leuke plaatsje. Noosa ligt aan zee en aan de Noosa River. Een groen landschap met ontelbaar veel palmbomen. Het is er een een oase van rust.
De eerste camping die we aandeden zat vol, maar de tweede was raak. Er waren nog twee plekjes over waarvan wij één in mochten innemen.
We hebben ons rustig geïnstalleerd en een nieuwe ervaring opgedaan: een waslijn spannen tussen twee mooie palmen om de was aan op te hangen. Was ophangen wordt zo ineens leuk, haha!
In de loop van de middag hebben we nog een mooie wandeling gemaakt in Noosa NP. Op de weg terug, kwamen we we (weer) meerdere dobberende dolfijnen tegen. Dit blijft magisch!

22 juli

Het weer wordt hoe verder we naar het noorden trekken steeds aangenamer en daar genieten we volop van. ‘s Ochtends kan direct de korte broek aan en schijnt de zon in al volle kracht.

Rond half twee zijn we vandaag aangekomen in Hervey Bay. We hebben getwijfeld om nog een nacht in het leuke Noosa te verblijven, maar omdat we voldoende tijd in Cairns en omgeving over willen houden, toch maar besloten om verder te rijden. Eerst even wat boodschappen gedaan en vervolgens naar de camping gereden. Ook hier weer één van de laatste plekjes ingenomen. Vanmiddag hebben we wat gerelaxt en de tour naar Fraser Island geregeld. Gisteravond hebben we nog een Whale Watching Tour geboekt. Deze staat morgen op de planning!

23 juli

(Van dichtbij) Whales whatchen is wat we vandaag hoopten te doen. Bij Freedom Whale Watchting hadden we eerder deze week een tour geboekt. En dat spotten, dat is gelukt! Van verre en dichtbij. Wat een dag! We hebben tientallen walvissen gezien: dobberend, springend, water spuitend, klappend met hun staart op het water. Het is bijna niet in woorden te omschrijven hoe bijzonder dit is. Elke walvis die je spot blijft fascineren en steeds is het weer afwachten wat ze zullen gaan doen. Tussen het schouwspel door waren er heerlijke zelfgemaakte tussendoortjes en een lunch. Het was een dag om niet snel te vergeten.

1. 5 Responses to “Roadtrip goes on!”

2. By Martin en Fennie on Jul 23, 2014

Hé Moppies. Weer een mooi verslag en mooie foto’s. Gelukkig wordt het daar ook warmer, zodat de lange broek niet meer aan hoeft. Ook een hele mooie foto op Facebook van de walvis. Nice. Nog veel plezier en we zeggen het steeds weer GENIETEN.

3. By Mirja on Jul 25, 2014

Laura, wat geweldig allemaal!

4. By Roelf en Frouke on Jul 25, 2014

Hoi Mark en Laura. Het is dus volop genieten, wat we met onze ervaringen al wel hadden verwacht. Weer mooie foto’s gemaakt. We blijven benieuwt naar de verdere belevenissen.

5. By Harry on Jul 27, 2014

Hey L&M,

Super reisverslag, ik heb er erg van genoten. Walvissen spotten moet wel een hele bijzondere ervaring zijn geweest.
    Genietttttttttt van jullie 2 daagse boottocht. Gr Uut M-dam Pap B

6. By Angela on Jul 28, 2014

Hoi Laura en Mark,

Wat leuk om jullie verhalen weer te lezen en de foto’s zijn ook weer fantastisch! Ben wel een beetje jaloers hoor ;-)
    Hier gaat alles goed! Nog een dikke week en dan gaan wij ook heerlijk twee weekjes weg. Heel veel plezier en geniet ervan!

Liefs,
    Angela en Onno
    xje van Luuk en Jesse

Coffs & Byron.

July 19th, 2014 Posted in Australië | 4 Comments »

17 juli

Coffs Harbour staat onder andere bekend om zijn bananen en daarbij horende bananen plantages. We hebben vandaag een bezoekje gebracht aan ‘The Big Banana’ waar we een kijkje achter de schermen hebben genomen. Na een informatief gedeelte mochten we een kijkje nemen op een deel van de plantage en de bananen proeven.

Na ons bananenavontuur zijn we met onze sexy Jucy (tekst op de camper: ‘Don’t you wish your camper was hot like me?!) naar Dorrigo NP gereden. Hier hadden we, door een skywalk, een prachtige uitzicht over het park en omdat het een heldere dag was konden we de oceaan zelf zien liggen. Vervolgens een 2 uur durende wandeling door het regenwoud gemaakt. De groene omgeving, de natuurlijke geluiden, watervallen en rust maakten het een heerlijke wandeling.

18 juli

Vandaag weer een behoorlijke rit voor de boeg met als bestemming Byron Bay. Rond 2 uur waren we op de camping. Nadat we onze camper geïnstalleerd hadden, hebben we onze lunch op het strand opgegeten. Wat een strand hebben ze hier! Alleen is het hier helaas nog te koud voor om er echt van te kunnen genieten. In de loop van de middag hebben we nog lange wandeling (de Cape Byron Walking Track) langs het strand gemaakt en naar de zonsondergang gekeken. Bij een rood gloeiende hemel kwamen er ineens 2 dolfijnen voorbij dobberen. Dat moment, prachtig!

19 juli

Tijd om terug te gaan naar het hippie tijdperk door een bezoekje aan het alternatieve Nimbin. Een laidback plaatsje waar ze ons bij elke stap marihuana of spacecookies probeerden te verkopen. Groots in de reisboeken, maar in werkelijkheid niet meer dan een klein straatje met passende winkeltjes en cafeetjes.

Later deze dag bij het ‘Tucki Tucki Nature Reserve’ in het wild levende koala’s geprobeerd te spotten, maar de lieve beestjes wisten zich goed te verstoppen. Missie niet geslaagd.

Aan het eind van de middag hebben we onze handdoeken bij de ‘Pat Morton Lookout’ in het gras gelegd. In het late middagzonnetje genieten van de relaxte sfeer, een hapje, drankje, vele surfers die hun kunsten vertonen en als klap op de vuurpijl: walvissen!!! Onze dag kan niet meer stuk.

1. 4 Responses to “Coffs & Byron.”

2. By Roelf en Frouke on Jul 19, 2014

Hoi Mark en Laura,

Weer een mooi verhaal en mooie foto’s. Jullie hebben geluk gehad dat jullie walvissen hebben gezien. Veel plezier verder op jullie tocht.

3. By ina on Jul 20, 2014

hoi laura en mark,
    super gaaf klinkt het allemaal. En met zulke wandelingen hoef je toch ook niet te hardlopen?
    En rustig aan genieten van the wild life. Echt geweldig om die machtige zeedieren aan de kust te zien. En die dolfijnen, wat een rust.
    In Gieten, Drenthe heb ik wel koala’s gezien. Ja echt waar. Misschien komt die knuffel voor Mark nog wel.
    Veel plezier nog. See you…

4. By Harry on Jul 21, 2014

Hallo Laura en Mark,

Inderdaad mooi reisverslag metleuke foto’s
    Sinds Ibiza hebben jullie blijkbaar iets met hippie’s. Dus dat wordt bananenboompjes plaatsen in Veendam. Geniet van jullie verder reis en avonturen.
    Groetjes Pap B

5. By Martin en Fennie on Jul 21, 2014

Hé Moppies. Weer genoten van jullie verhaaltjes en de foto’s. Nice! Hier (21 juli) is het regenachtig. Henk en Marianne zijn ook aangekomen. M viert haar verjaardag morgen. Met ons gaat het ook goed. Veel plezier nog.

Met de camper op pad.

July 16th, 2014 Posted in Australië | 2 Comments »

14 juli

Vandaag hebben we onze Gifgroene/paarse Jucy camper opgehaald. Dit duurde iets langer dan verwacht. De banden moesten nog vervangen worden. Aan het einde van de ochtend konden we op pad en na wat boodschappen gedaan te hebben, zijn we richting de Blue Mountains gegaan. Een schitterend berggebied waar een blauwe waas boven hangt van de Eucalyptusbomen. Omdat we om half 6 op de camping aan zijn gekomen (dan is het hier al donker) hebben we een mooie wandeling voor morgen bewaard.

15 juli

Vandaag een mooie wandeling gemaakt door de Blue Mountains, de Echo Point and the Three Sisters hike. Een (zware) wandeling van drie uur met als beloning een geweldig uitzicht op de The Three Sisters.

16 juli

Gisteren zijn we na onze wandeling richting Nelson Bay gereden waar we vanochtend wakker werden in de stromende regen. Daarom na het ontbijt direct maar koers gezet richting Coffs Harbour. Hier zijn we aan het einde van de middag aangekomen met de zon hoog aan de hemel. Na wat wasjes gedraaid te hebben, nog een standwandelingetje gemaakt. We zijn hier twee nachten, dus morgen gaan we de omgeving echt verkennen.

1. 2 Responses to “Met de camper op pad.”

2. By Martin en Fennie on Jul 17, 2014

Moi Moppies. We hebben jullie verhaaltjes gelezen en de foto’s bekeken. Ziet er gaaf uit. Hopelijk wennen jullie al een beetje aan de camper. Hier is alles goed. Zaterdag gaan we naar Ihringen. Morgen wordt het hier behoorlijk warm. 35 graden. Dat wordt puffen. We hebben leuke buren uit Hoofddorp. Veel plezier Down Under en rustig aan doen. Vooral genieten en nog eens genieten. N

3. By Angela on Jul 28, 2014

Gave camper!

Uitwaaien!

July 13th, 2014 Posted in Australië | 2 Comments »

13 juli

Vandaag hebben we onder andere een schitterende coastal walk gedaan. We zijn gestart op Bondi Beach met een goede lunch bij Icebergs. Het was door de flinke wind een frisse wandeling, maar wel één langs een prachtige kustlijn.

1. 2 Responses to “Uitwaaien!”

2. By Mirja on Jul 13, 2014

Prachtig!!!!!

3. By Harry on Jul 14, 2014

Hallo Kids,

Mooie foto’s, zo te zien is het er frisjes.
    Vanaf vandaag gaan jullie Australië met de camper verkennen, hierdoor gaan jullie weer vele nieuwe indrukken over Australië opdoen.
    Ik kijk nu al uit na de foto[‘s die gaan komen! Ook P&M hebben het in de USA erg naar hun zin en gaan eind van de week met de auto door Amerika toeren. Geniettttttttttt.

Groetjes Pap B

Wijnproeverij(en) @ Hunter Valley

July 12th, 2014 Posted in Australië | 2 Comments »

12 juli

Voor vandaag hadden we een tour geboekt naar Hunter Valley (de oudste wijnstreek van Australië). We hebben verschillende wijnhuizen aangedaan en maar liefst 18 verschillende wijntjes mogen proeven. Gelukkig waren het geen volle glazen… Maar, we hebben meer gedaan. We hebben vandaag hèt symbool van Australië gezien, de kangoeroe! Eerst in een klein wildpark en later helaas meerdere malen aangereden aan de zijkant van de weg. Ook hebben we een chocolade/fudge store aangedaan. Aan het einde van de middag was het tijd voor een bezoekje aan de lokale bierbrouwerij Potters. Hier heeft Mark natuurlijk even het één en ander geproefd.

De dag vandaag afgesloten met een mooie vuurwerkshow in Darling Harbour.

1. 2 Responses to “Wijnproeverij(en) @ Hunter Valley”

2. By Martin en Fennie on Jul 12, 2014

Hé Moppies. Jullie vermaken je wel zo lezen we en te zien aan de foto’s. Vandaag de caravan ingepakt. Vanavond kijken naar de strijd om dr derde plaats en morgen op weg naar Neumagen-Drohn. Kijken nu naar de Tour. Weer eens wat anders dan voetbal. We zullen de site in de gaten blijven houden. Veel plezier en GENIETEN. Liefs pap en mam

3. By ina on Jul 13, 2014

Ziet er weer er prachtig uit. De kangeroe-imitatie is erg leuk. Van mark verwacht ik nu nog wel een foto met een koala-imitatie, smile.
    Geniet er maar lekker van. See you.

AMS-DXB-SYD & dag 1 @ Sydney

July 11th, 2014 Posted in Australië | 2 Comments »

9/10 juli

Vliegen met een A380, een goed begin van onze mooie reis. We zijn van Amsterdam naar Dubai gevlogen en via Dubai naar Sydney. Een lange, maar comfortabele vlucht. 3 maaltijden, meerdere films/series, tijdschriften en vele napjes later, zijn we om 21.50 uur (in Nederland 8 uur vroeger) aangekomen in Australië!

11 juli

We hebben onze voeten vandaag hard laten werken. Onder andere heerlijk door de Royal Botanic Gardens gewandeld met een geweldig uitzicht op The Opera House en The Harbour Bridge.

1. 2 Responses to “AMS-DXB-SYD & dag 1 @ Sydney”

2. By Mirja on Jul 11, 2014

Wauw…..jaloers!

3. By Roelf en Frouke on Jul 11, 2014

Bekende plaatjes. Zo te zien hebben jullie mooi weer. Hebben jullie al de skywalk bij de Sydneytower gedaan? Idee: bezoek de library. In de hal van het oude gedeelte is een heel mooie mozaïk van de Tasmankaart.
    Veel plezier verder.

Nog even!

July 8th, 2014 Posted in Australië | 4 Comments »

Vandaag stond in het teken van mensen gedag zeggen, het huis op orde brengen en tassen pakken. Het was zo’n dag waarin je op de klok kijkt en denkt ‘help, is het al zo laat!’ Maar het is allemaal gelukt! Familie is gedag gezegd, het huis op orde en de tassen zijn gevuld. Dat laatste blijft elke keer weer een uitdaging. In gedachten lijkt zo’n backpack veel groter dan hij in werkelijkheid is. Elk plekje is dan ook goed benut!
Nu nog even een spannende pot voetbal kijken (Brazilië – Duitsland) en dan nog een nachtje slapen in ons eigen bed. Trusten!

1. 4 Responses to “Nog even!”

2. By Martin en Fennie on Jul 9, 2014

Hoi Moppies.
    Vandaag begonnen aan jullie trip naar Down Under. Jammer, dat de pier op Schiphol afgesloten was door renovatiewerkzaamheden. Konden we de A380 niet zien.
    Veel plezier in Dubai bij Ned-Arg en een fijne vakantie. Kijken uit naar de foto’s.

3. By Mirja on Jul 9, 2014

Hey!

Wat fantastisch. Leuk dat we mee mogen kijken!

Groetjes,
    Mirja

4. By Roelf en Frouke on Jul 9, 2014

Goede vlucht!

5. By Harry on Jul 12, 2014

Hallo L&M,

Jullie hebben er lang naar uit gekeken en nu is het dan zover. Mooie foto’s en de eerste verkenningen zijn gedaan.Ook dit jaar kunnen wij gelukkig weer jullie reisbelevenissen volgen.Vanavond de troostfinale Nederland Brazilie en dan is het voor jullie alweer ochtend. Genietttttttttttt.